jozefa 2008.12.11. 13:59

Kérdések-válaszok

Új rovat, innen magyarítok egyébiránt. 

 

Normális, hogy műtét után sziszegő (szerintem inkább szörcsögő [a szerk.] hangot hallok kiszűrődni az implantátum körül?

Igen, normális, nem kell miatta aggódni.  Műtét után az implantátum tokjában folyadék képződik, de idővel felszívódik.

 

Az egyik mellem nagyobbnak tűnik, mint a másik.

Ez gyakori jelenség. A két mell gyógyulási ideje különböző lehet. A mell műtét után meg van dagadva, de ez idővel csökken és kb. két hónap alatt egyformák lesznek.

 

Éles, nyilalló fájdalmat érzek a mellemben. Miért?

Műtét után az érzőidegek még feszülnek. Az idegek különböző módon reagálnak a műtét után. Irritálódnak és be is csípődhetnek. A jelenség egyénfüggő, próbálj ne oldalt feküdni és párnákkal feltámasztva aludj, ez általában segít.

 

Mennyi időbe telik, amig az implant "becsúszik" a helyére?

Az implant számára kialakítanak egy "zsebet", ami nagyobb, mint maga az implantátum. Műtét után a kötöszövet és az izom még meg van feszülve, ezért a protézist felnyomják a zseb tetejére. 4-6 hét elmúltával azonban ez a feszülés megszűnik, az implantátum pedig a végleges helyére kerül. Ez a folyamat azonban egyénfüggő, türelmesnek kell lenni.

 

Hogyan válasszam ki a számomra legmegfelelőbb méretet?

A megfelelő implantátum megválasztása a páciens anatómia adottságaitól függ. Orvos és páciens közös döntése a végeredmény. Általában egy-két méret növekedéssel lehet számolni, a nők nagy többsége C-s kosarat szeretne. Jó módszer (legalábbis a forrásszájt szerint), hogy prekoncepciókra tegyünk szert a választott mérettel kapcsolatban: egy nylonzokniba tegyünk egy csésze rizst, egy plusz csésze (cup) ugyanis megfelel plusz egy méretnek, aztán ezt be a melltartóba. 

 

 El fogja veszteni a mellbimbóm az érzékenységét műtét után?

Nagyon kis százalékban fordul elő a mellbimbó érzékenységének teljes elvesztése. Műtét után előfordul, hogy érzéketlen lesz, de ez idővel elmúlik. Még bimbó körüli bemetszés esetében sem kell számolni vele.

 

Leszedhetem a kötést a műtét után?

Szigorúan nem. Mindenképpen viselni kell, hogy az implant a helyére kerüljön. Az esetlegesen a bőrre ragasztott ragtapaszoknak is fontos szerepük van, azokat sem lehet levenni. Ha a seben steril tapaszok vannak, azt sem lehet leszedni, vízálló, lehet vele zuhanyozni is. Kizárólag az orvos távolíthatja el a kötést. Hogy mikor lehet zuhanyozni szintén az orvos mondja meg.

 

A műtét után mikor lehet először nehéz tárgyakat emelni?

A mellműtétet követően legalább 4-6 hétig nem lehet megeröltető fizikai tevékenységet folytatni, különben az implantátum nem tud beilleszkedni a helyére, duzzanat, bevérzés is előfordulhat. A séta megengedett, valamint a nem megterhelő mozdulatsorok, pl nyújtás (de nem a váll-, mell-, hátizom!).

 

Mikor kezdhetek el újra edzeni?

A gyógyulási folyamat egyénenként változó. Ált. 4-6 hetet kell várni. Akkor is csak abban az esetben, ha már nem érzel fájdalmat, ha a fejed felé emeled a karodat.

 

Mikor lehet szexelni a műtét után?

A mell legalább egy hónapig érzékeny. Nem szabad nyomkodni, erősen masszírozni. óvatosan hozzá lehet érni. Te se, a partnered se nehezedjen rá közvetlenül.

 

Mikor kezdhetem el a mellmasszázst?

Amikor az orvos mondja.

 

Szoptathatok mellnagyobbítás után?

Igen. A műtét után a tejcsatornák ugyanúgy kapcsolódnak a mellbimbóhoz. Mellfelvarrás esetén sem kell aggódni, akkor a mellbimbót is megemelik és áthelyezik.Egyedül mellkisebbítés esetén fordulhat elő: függ attól, hogy mennyi emlőszövetet távolítanak el, valamint az alkalmazott technikától.

 

Kiszakadhatnak az implantátumok, vagy történhet egyéb probléma?

Az implantátumok erős anyagból készülnek és az élettartamuk is olyan hosszú, hogy nem kell cseréltetni. Ha valami gond lenne vele, a gyártó gyaranciálisan cseréli. A sezrződéskötéskor kérdezz rá mit foglal magába a garancia.

 

Fontos, hogy a műtétkor ideális legyen a testsúlyom?

Igen, mert ha utána fogysz le, megváltozik a mell formája, ptózis (lógás) alakulhat ki plusz a mellméret is csökkenhet, a "hozott anyag" is kevesebb lesz. Hízás esetén értelemszerűen növekedés lép fel.

 

Elmúltam negyven. Az életkorom mennyiben játszik szerepet a műtét és a gyógyulási időt tekintve? 

Természetesen negyven év felett is kés alá lehet feküdni. A műthetőséget elsődlegesn nem az életkor, hanem a az általános fizikai állapot határozza meg. A gyógyulási idő egyénfüggő, mint fentebb olvasható 4-6 hét a teljes gyógyulási idő. Munkába van aki egy hét múlva tér vissza, van aki több-kevesebb idő után. Az orvos egyénre szabva ad tanácsokat a megszokott életvitel újrafelvétetét illetően.

 

Továbbra is havonta végezzek önvizsgálatot a mellemen?

Igen, ugyanúgy kell vizsgálni a mellet. Egyedül az implantátum széleit kell megkülönböztetni a saját mellszövettől. A szélét kicsit, óvatosan nyomd beljebb, így ezeket a részeket is át lehet tapintani. Ha kétséged van, vagy nem megy a vizsgálat, konzultálj az orvosoddal.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozefa.blog.hu/api/trackback/id/tr84817180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.lara 2010.05.03. 21:26:25

Két éve műtötték a mellem. Eddig nem volt semmi gond, mostanában viszont nagyon-nagyon minimális fájdalmat érzek mindkét mellemben, és kicsit keményebbek is. Hozzátartozik, hogy kis kerti fizikai munkával erősítettem magam, mégis az a kérdésem: ez nem tokosodás?
Ez a rémálmom. Ha esetleg kezdődő tokosodás lenne, annak masszírozással elejét lehet venni?
Köszi a választ

jozefa 2010.05.11. 14:12:05

Sajnos nem vagyok plasztikai sebész, szerintem menj el kontrollra az orvosodhoz. Nekem is volt hasonló érzésem egyébként fizikai munka után. Kicsi az esélye, hogy mindkét mellben egyszerre alakuljon ki tokzsugotodás. Menj el az orvosodhoz, feleslegesen ne idegeskedj :) Egyébként én most csütörtökön megyek kétéves kontrollra, a masszírozásról meg fogom kérdezni alaposabban.

Spielweg 2010.12.15. 10:10:44

Szia Jozefa!

Szuper a blog!!! Sajnos, még nem volt időm végig olvasni, de mindent átböngészek majd mostanában.

Szeretnék egy kérdést föltenni.

Már legalább 10 éve gondolkodom mellnagyobbitáson. Végre elszántam magam, de vannak kételyeim.

A műtétet január 25-re tervezem.

A kétely: légiutas-kisérőként dolgozom külföldön. Jelenleg olyan beosztásban vagyok, hogy a munkám sok kocsitologatással, húzogatással és konténeremeléssel jár. Általában havi 5-6 utam van, amelyek kizárólag hosszú, 6-14 órás járatok. Az utak között kapok 1-2-3 nap pihenőt. A gépemen több, mint 500 utas utazik, folyamatosan nagy a pörgés, minden járat tele van és egy út során 2-3 szervizt csinálunk.

A műtétre sikerült 3 hét szabit kicsikarnom a cégből. Ha minden jól megy, akkor 18-22 napot tudok pihenni a műtét után. Két napra kértem kórházi ellátást, majd a barátnőm anyukája gondoskodik majd rólam, aki háztartásbeli. (A barátnőm átesett mellplasztikán 8 éve.)

A fájdalmat amúgy rosszul birom, félek és nagyobb mennyiségű bevált fájdalomcsillapitó vásárlását tervezem.

A barátnőm szerint viseljem a sportmelltartót fél évig legalább a munka miatt.

Kérdés: Mire számithatok a munkám során? A doktornő szerint pincérnők is visszamennek dolgozni két hét pihenés után. Na, én vendéglátós voltam és az egyik kollega valóban visszament dolgozni két hét után. 8 hónappal a műtét után nézegettem a mellét az öltözőben és meg is fogtam őket: kőkemények voltak!!! Szerintem nagyon gáz volt, mintha csontot fogtam volna... Gondolom, ezt hivják tokosodásnak...

Mit gondolsz? Bevállalható a műtét a jelenlegi munkám mellett? Milyen mértékben fogok tudni 3 hét után emelni, tolni és számitsak-e fájdalomra néhány hónapig?

Olvastam már néhány bejegyzést (most, sajna, mennem kell, pedig érdekes a blog), azt irtad, hogy a doki napi 1-2 emelést engedélyezett neked a műtét után. Nekem ennél többet kell emelnem, de megpróbálnám delegálni ezen feladatokat és kipakolni a konténerekből, hogy könnyebbek legyenek. Mennyi idő elteltével leszek képes a kezemet a fejem fölé emelni, hogy magasan lévő konténereket is elérjek?

Nagyon köszönöm előre is a válaszod. (Ha már volt ezekről szó, bocsi, utána olvasok.)

Spielweg

jozefa 2010.12.16. 17:57:45

Szia,

először is kösz a bókokat :)

Az emelés miatt én is izgultam a gyerekeim emelgetése miatt. Az orvosom azt mondta, hogy a lényeg az emelés módján van, tehát hogy a legkisebb karmozdulattal történjen. Pl ha valamit a földről veszel fel, akkor előtte leguggolsz és úgy emeled fel.
Úszni egy hónap után már lehet, úgyhogy akkor már nagyjából minden mozdulat engedélyezett.
Szerintem 3 hétnek biztos elégnek kell lennie, pláne, ha a doktornőd is azt mondta, csak legyél óvatos. de úgyis érezni fogod milyen mozdulatokat vállalhatsz be.
Az jó ötlet, ha nem egyszerre emelsz nagy súlyokat stb
A tokosodás nem a mozgással van összefüggésben, az sajnos minden óvintézkedés ellenére kialakulhat, megelőzésében a masszírozásnak van nagy szerepe.
A fájdalom mértéke attól is függ, hogy mirigy, vagy izom alá ültetik-e be, gondolom az izom alatti ebből a szempontból kellemetlenebb. Nekem nem fájt, inkább kellemetlen volt az első egy hétben, nekem mirigy alatti van.

Remélem, tudtam segíteni.
J

Lara Ann 2011.03.21. 20:16:54

Szia Jozefa!
Nagyon sok értékes és érdekes információval szolgáltál számomra ezért nagyon hálás vagyok!Szeretnék véleményt kérni tőled.....Mindenképp szeretném meg műtetni a mellemet,ugyanis egy csőmellhez hasonló eldeformálódásom van,plusz a bal mellem az átlag eltérésnél kicsit kisebb.Azt mondják implantátum nélkül is megoldható a műtét,én azonban úgy vagyok vele hogy implantátummal érdemesebb lenne a kedvező forma eléréséhez(az orvos is ezt mondta)....az a helyzet,hogy nem igazán tudok semmit arról,hogy a koromnak megfeleőlen(20) mi érdemesebb...a fenébe..az a baj összevissza beszélek és sok kérdésem lenne,de mégis tudok már elég sok mindent:S....lehet hogy egyszerűen csak kapcsolatot keresek hozzám hasonló emberekkel.....még sosem irtam senkinek.....mindegy...köszönöm hogy irhattam...puszi

enci41 2012.03.30. 10:14:39

Kedves Jozefa!
Nagyon örülök, hogy ráakadtam a blogodra!
Holnap megyek műtétre, nagyon sokmindent megtudtam tőled! És a stílusod lenyűgöző, sokat mosolyogtam :-) Van néhány közös vonásunk, remélem, hamarosan a mellméretünk is az lesz!!! Üdv:Enci

dekabors 2012.06.18. 15:06:38

Kedves Sorstárs!

Megdöbbentően hasonló helyzetben vagyok, mint Te voltál. Szülés előtt pici, de legalább szemmel látható, mellkasból enyhén, de mégis domborodó mellek, 2 gyerek után meg abszolút semmi. Akkor döntöttem el, hogy írok Neked, amikor láttam, hogy Te is a férjed melleihez hasonlítod a Tieidet, akár csak én:)
Kérlek, segíts nekem abban, hogy 2 és 4 éves gyerekek mellett vállalható-e a műtét. Anyukám két hét szabit ki tudna venni talán, de aztán ennyi.Kérlek, írd meg a tapasztalataidat a kisgyerekes mindennapokkal kapcsolatban. A nyár bevált, mint műtéti időpont?
Köszönöm!!!

Noranini 2018.11.16. 10:23:09

Most volt 1 hete impantátum cserém. Sokkal nagyobb fàjdalmam van mint az első műtétnél volt. Még mindig fàjdalmaim vannak. Mennyi ideig "normális" a fájdalom ?
süti beállítások módosítása