Az első kontrollra, kötéscserére a műtét után három nappal kellett mennem. Levették az óriás leukoplasztokat (ezt a múltkor elfelejtettem írni, ezek háromszögalakaban vették körül a mellemet, gondolom ez is rögzítési célból, efölött volt a gyógymelltartó, magán a hegen pedig vastag gézlap). Tehát kicserélték a gézlapot, megbeszéltük a varratszedés időpontját, meg hogy mikortól lehet zuhanyozni.

Apropó tisztálkodás. A sebet hat napig abszlolút nem érheti víz, nehogy bekerüljön valami kórokozó. Magyarul nem lehet zuhanyozni. Ettől is tartottam, hogy mit csinálok én hat napig zuhanyozás nélkül, az egyébként is az enyhén szólva diszkomfort helyzetben. Szerencsémre épp akkor volt relatíve hűvös, másrészt deréktól lefelé való zuhanyozással, meg kozmetkai, nedves törlőkendővel ki lehet bírni. Egyedül a hajmosás hiányzott, mondjuk előre hajolva meg lehetett volna mosni, de nem kockáztattam azt, hogy átázzon valahogy a kötés.

Pár szó a problémás (kóros) hegekről. Hajlamtól, bőrípustól is függ, ki mire számíthat. A sötétebb börűek hajlamosabbak pl a keloidra, plusz a sebgyógyulási zavarok, pl gyulladás, sebszétvállás sem tesz neki jót. A napozást, szoláriumot is kerülni kell több hónapig.

- A keloid éles határral rendelkező, a környezetből kiemelkedő, sima, fényes felszínű, élénkpiros, vagy kékesvörös színű képlet, mely általában meghaladja az eredeti seb méretét. Égő fájdalommal, viszketéssel járhat, mely idővel spontán is csökken.

- Az atrophiás heg gyakran behúzódott, alapjához letapadt, hámja vékony, sérülékeny.

- A hypertrophiás heg leggyakrabban a nem megfelelő irányú metszés következménye. A normál hegnél szélesebb, a környezetből többé-kevésbé kiemelkedik, eleinte vörösebb színű, tömött tapintatú. Idővel elhalványodhat, lapossá, puhává válhat, de szélessége általában nem csökken.

 

A varrat a szükséges rossz kategóriába tartozik. Van már rajtam pár műtéti heg, a legnagyobb ugye a császármetszés hege, az két éve történt, már egész szép, orvosi szemmel legalábbis. Nem vagyok keolidra hajlamos szerencsére. A mostani két darab hegemmel az a jó, hogy nem látom őket, mert kiesnek látóteremből. Tükörben szoktam csak szembesülni velük. Egyébként nem nagyok: kb 4 cm hosszúak. Illusztrációként felrakok egy képek az aktuális álapotáról (a másik is ilyen):

 

 

 

 

 

Na szóval a műtét után a hatodik napon lehet zuhanyozni rövid ideig. Zuhany után egy frissen vasalt (csírátlanított :)) törölközővel kell leitatni a vizet róla, steril gézlapot rátenni, majd a melltartót vissza.

A varratszedésig nem lehet kenegetni semmivel, utána körömvirág krémmel két-három hétig, aztán meg Contractubex-szel pár hónapig.  A varratszedés egyébként abszolút nem fáj, azért is várja az ember, mert megszabadul a gyógymelltartótól, és végre hordhatja a kényelmes sportmelltartót. Utána még kb két napig kell melltartóban aludni, aztán anélkül is lehet. Fekve abszolút nem érződik már ilyenkor a mellek súlya.

És az "mellérzetről":

azt már írtam, hogy mennyire éreztem magaménak a melleimet a műtét után (=semennyire). Kb 10-14 napig volt ez az idegenérzetem, aztán a varratszedés utántól egyre jobb lett. Számolni kell azzal is, hogy a mell bizonyos helyeken ézéketlenné válik pár napra, én pl az egyik mellbimbómat nem éreztem, meg az alatta levő területet, sőt, még most is vannak olyan részek, amiket nem érzek a heg felett. Érzékenyebb is a mell, vannak érintésre fájdalmas részei. Most vagyok műtét után a hatodik héten, mostanra már teljesen sajátomnak érzem és megszűnt a negatív értelemben vett érzékenysége is.

A legkellemetlenebb egyébként az első zuhanyozáskor volt, amikor levettem a melltartót, hát úgy éreztem, hogy kiesik alul az implantátum. Szóval ekkor szembesültem először a megnövekedett súllyal, ami ugyan elenyésző, de akkor is. Gondolom a tok is "tart" valamelyest, de az kb 3 hét alatt alakul ki. Meg ugye ameddig a bőr, kötőszövet kitágul.

Az implantátum helyzete is változik, az is kb az első hat héten áll be. A műtét után majdnem a kulcscsontomnál volt fent a felső része, most már szépen elterül a mellkasomon és fekve oldalra is megy, mint egy természetes mell.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jozefa.blog.hu/api/trackback/id/tr30634581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása